Osobní

Lucern, trochu jinak – Festival Piano a neslyšící

Lucern  je jedno z nejnavštěvovanějších míst ve Švýcarsku a to právem. Městská i kantonální vláda již záhy rozpoznaly turistický potenciál historického města na břehu Vierwaldstättského jezera, jeho přírodní krásy a historii...

8.12.2014 v 8:00 | Karma článku: 14.09 | Přečteno: 574 | Diskuse

Picasso a spol. - ohromující sbírka Rosengart

Z galeristy a obchodníka s uměním Siegfrieda Rosengarta se posléze stal sběratel obrazů. Jiskra lásky k umění přeskočila i na jeho dceru Angelu. Tuto vášeň dovedla "Grande Dame Angela" postupem desetiletí do perfekce.

1.12.2014 v 8:00 | Karma článku: 16.66 | Přečteno: 611 | Diskuse

Jiří W. Pollak

Čína je po Koreji jako skok do studené vody - prostě jiný svět

Podotýkám, že naše zkušenosti jsou čistě subjektivní a že turisté cestující s cestovkou, autobusem, pod vedením „vyškoleného“ průvodce se s mnohými nesrovnalostmi vůbec nesetkají. Individuální turistika po Číně není pro každého. Začínáme v Pekingu – na staronový název města si jen těžko zvykáme a to platí na čínská specifika po celý pobyt.

4.3.2013 v 18:10 | Karma článku: 17.62 | Přečteno: 976 | Diskuse

Jiří W. Pollak

"Únos manželky“ je už jen pracovní název naší cesty kolem světa

Únos ;-), pokračuje do Číny - cesta vede nejprve přes Koreu... Na rozdíl k Indonézii, je Korea úplně jiný svět...A ten začíná hned po přistání na letišti v Seoulu, které nese veškeré znaky promyšleného designu, funkcionality a perfektní organizovanosti. Tyto klady se projevily i při výběru materiálů, které byly na stavbu letiště použity – mramor, žula, hliník, nerezavějící ocel a sklo. Forma centrální budovy je hypermoderní i funkční. Samozřejmě, že uvnitř letiště nechybějí květiny, keře ani vysoké stromy, živé, rozumí se a ne z plastů.

25.2.2013 v 11:42 | Karma článku: 13.11 | Přečteno: 461 | Diskuse

Jiří W. Pollak

Dožínky prezidentských voleb z ciziny

...aneb jak volili prezidenta Češi ve Švýcarsku...O smyslu a nesmyslu přímých prezidentských voleb si nejsou za jedno asi nikde na světě a tak se to ani neřeší. O to více se cizí media zajímala o první přímé volby v Česku. Česko je ve švýcarském tisku již tradičně jedna z nejčastěji probíraných zemí bývalé východní Evropy. Je nutno dodat, že vesměs velmi pozitivně.

25.2.2013 v 10:09 | Karma článku: 13.37 | Přečteno: 703 | Diskuse

Marc Chagall - obsažná výstava ranných děl v Curyšském Kunsthausu

Curyšský Kunsthaus - Dům umění (ekv. Národní Galerie), jehož sbírka obsahuje 4000 kvalitních obrazů a objektů je znám vyjímečně dobrými vztahy k soukromým sběratelům a muzejím na celém světě. Jen tak bylo možné prezentovat tak atraktivní výstavy, že se pak propůjčují po celé Evropě. Nyní se kurátorům Kunsthausu ve spolupráci s Tate Liverpool podařilo shromáždit více než 90 děl slavného Chagalla a přitom výběr omezit na specifickou periodu jeho tvorby kolem první světové války (ale ne výlučně). Výstava dokumentuje dobu, kdy byl Chagall silně ovlivněn německými a francouzskými kolegy. Foto: Válka a Marc Chagall, 1910, St. Petersburg © ProLitteris 2013

21.2.2013 v 8:32 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 1223 | Diskuse

Jiří W. Pollak

„Únos“ do světa... pokračujeme s radostí – Bali nás nechce pustit

Nášemu průvodci jsme dali najevoi, že se ani dnes nechceme jít koupat nebo mít odpočinkový den. Chceme zas něco zajímavého vidět. Jeho pokusy ukázat nám krásné bílé pláže se nám podařilo k jeho neskrývané nevoli potlačit, ale když jsem mu vysvětlil, jak je jeho země jedinečná a že nechceme hledat jiného průvodce, protože podle naší zkušenosti ji nám umí ukázt pouze on...a byl náš!

15.2.2013 v 1:10 | Karma článku: 10.95 | Přečteno: 745 | Diskuse

Jiří W. Pollak

Únos manželky se změnil v plánovanou cestu kolem světa - dnes Bali

Po přistání na Bali nás jako první udiví, že na letištní ploše postávají turisté na žhavém slunci před zavřeným letadlem. Haly praskají ve švech a výstavba nových budov prý pokračuje jen pomalu. Před letištěm začíná orient. Čekající a nosiči se tlačí před východem a tak není divu, že na našeho průvodce musíme trochu čekat.

7.2.2013 v 20:08 | Karma článku: 14.90 | Přečteno: 940 | Diskuse

Jiří W. Pollak

Unesl jsem (vlastní) manželku na 42 dní - v její prospěch, tvrdím.

Sliby se mají splnit, ale někdy je to těžké a nebo dokonce nemožné - to se stalo mě. Až po 40ti letech jsem se prosadil...posuďte sami, vydal jsem se na svatební cestu a se mnou cestovat není peříčko. Řekl jsem, jedem na východ a že to bude dlouhá cesta jsem jen naznačil. Začínáme v Djakartě...

26.1.2013 v 18:39 | Karma článku: 14.01 | Přečteno: 820 | Diskuse

Zubní lékař a publicista, koníčky: automobilismus (veteráni), cestování, umění, sport a jazyky