Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konečně elektroauto pro každého - Microlino

15. 03. 2016 23:35:24
MICROLINO - “This is not a car”...stojí psáno velkými písmeny na podstavci, který zviditelňuje miloučkou, modrobílou kouli, na kolečkách. U mnohých se okamžitě se probudí vzpomínky na lidové vozítko BMW Isettu z let padesátých.

Formu jedoucí kabinky tenkrát převzalo od Renza Rivolty Bavorské BMW a podpořilo německou poválečnou mobilitu, jako ostatně i Messerschmitt, Kleinschnittger, Kroboth a další mikroauta.
Modrobílá pojízdná koule „na pohlazení“ sympatická, se jmenuje Microlino.

Nepochází z padesátých let, ale z letoška. Prototyp byl dokončen 2016, právě včas na Automobilový salon v Ženevě. Karoserie prototypu je vyrobena jako to bylo běžné ještě před desítkami let v dílnách karosářských mistrů Frua, Pinninfarina nebo Ghia, z hliníkového plechu, nekonečným, cíleným poklepem - tepáním - do kýžené formy.

Že jsou si podobná? Ano a to dává smysl – výborná předloha dává definitivně smysl...
Malé rozměry díky okrouhlé formě, velký prostor uvnitř a zabírá málo místa venku.
Malá zlepšení se týkají pohodlného vstupu, protože tyč řízení byla překonstruována.
Zadní kola mají větší odstup (rozchod), ten činí nově 70 cm a slibuje zvýšený jízdní komfort
– i větší kola jsou v tomto ohledu přínosem.

Dojezd elektromobilu je programován na 100 km, podle typu akumulátoru, přičemž polovina by určitě stačila. Rychlost je závislá od typu výbavy a činí 80 až 100 km/h.

Prototyp 01 nechtěně dokázal, že je odolný a houževnatý – během transportu na letišti spadl z transportéru a udělal si bouli. Samozřejmě,že je už vyžehlená, ale krom prohnutého plechu se na konstrukci vůbec nic nepoškodilo, všechny mechanické díly fungují bez závady, dveře zavírají, skla jsou nadále pevně v rámech.

Technicky se nejedná o auto, ale o quad a proto je v některých státech považován za motorku a proto stačí i řidičský průkaz na motorku. Sériová Microlina dostanou karoserii z plastu a konečná cena, včetně akumulátorů, bude 250000 korun.

Podnikatel Wim Ouboter, producent miniscooterů se pro vývoj Microlina spojil s Vysokou školou ZHAW Zürich. Sám pokládá Microlino za hommage historické Isettě. Jen doufá, že se majitelé Isetty nevrhnou na své miláčky a nebudou chtít nahradit její spalovací motor za elektomotor ;-) Podobnou situaci už známe – skútr ČZ 175, zvaný prase, má též elektrického dvojníka.

Subskripce už skončila, během několika dní byla první série pěti set Microlin vyprodána. Moje Microlino bude mít šasi č. 311. Distribuce by měla začít za rok. Sídlo firmy je na břehu Curyšského jezera v Küsnachtu.

Foto: autor a bmw-welt

Autor: Jiří Pollak | úterý 15.3.2016 23:35 | karma článku: 23.04 | přečteno: 940x

Další články blogera

Jiří Pollak

Irská republika pro zvídavé individualisty

O Irsku se píše hlavně v souvislosti se stále napjatou situací v severním Irsku a Spojeném království... V „Republice“ je ale skoro všechno jinak. Irsko je v euru, nepřemýšlí o opuštění EU, nepoužívá se míle, ale jezdí se v levo.

26.6.2017 v 7:30 | Karma článku: 26.56 | Přečteno: 602 | Diskuse

Jiří Pollak

Medellín - centrum drog a hnízdo vrahů ?

Kolumbie, Medellín - cesta za poznáním a kulturou. Medellín bylo ještě před deseti lety město s největším počtem vražd denně na světě. Dnes je klid a Medellín se rozrůstá obrovským tempem - tvrdí Dr. Petr Beránek.

14.5.2017 v 21:11 | Karma článku: 24.05 | Přečteno: 847 | Diskuse

Jiří Pollak

Škodovky a jiné křižníky na Kubánských silnicích

Dovozní embargo donutilo Kubánce pečovat o vozový park, tak jak byl a proto se tam americké bouráky z 50. a 60. let zachovaly dodneška. Jejich stav je ale značně vzdálený od výbavy původních modelů, vyjímky spočítáte na prstech.

31.3.2017 v 23:17 | Karma článku: 30.00 | Přečteno: 1333 | Diskuse

Jiří Pollak

Expresionista Ernst Ludwig Kirchner - 160 obrazů v Kunsthausu

Ernst Ludwig Kirchner byl spoluzakladatel „Brücke“ a patří mezi světoznámé avantgardisty. V Německu byl za nacizmu zařazen na listinu dekadentních umělců. Jeho díla byla stáhnuta, rozkradena a dokonce pálena.

10.2.2017 v 8:00 | Karma článku: 24.68 | Přečteno: 401 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Jiří Jurčák

Selský rozum

Proč věřím více instalatérům a uklizečkám, než mnohým vysokoškolsky vzdělaným "elitám". Třeba dnes mne zaujali švédští vědci. Přišli na to, že nejlépe zachráníme svět, pokud budeme mít méně dětí. Jak jednoduché!

13.7.2017 v 22:12 | Karma článku: 29.85 | Přečteno: 1124 | Diskuse

Jan Tichý

Přiletěl ke mně černý čáp

Vzácného čápa černého jsem už jednou v životě viděl. Dceři bylo asi devět let, byla na skautském táboře v Doubici v Labských pískovcích.

10.7.2017 v 7:56 | Karma článku: 11.07 | Přečteno: 187 | Diskuse

Petr Mrňka

Kladivo ERU zabíjí malé solárníky.

ERU zadělává na další velkou kauzu ve fotovoltaice. Připravuje podklady pro kontrolu ústící v možný postih stovek malých výrobců. Kdo to zaplatí?

3.7.2017 v 12:31 | Karma článku: 14.18 | Přečteno: 651 | Diskuse

Dana Bočková

Čipování psů je dobrá věc a funguje, odpolitizujme toto téma a zbavme ho hysterie

Bohužel čipování psů bylo schváleno v době různých nepopulárních buzerací a represí a ne zrovna v optimální podobě, i tak jsem za to vděčná. Níže rozeberu proč a podíváme se spolu i na námitky veřejnosti.

3.7.2017 v 11:02 | Karma článku: 16.97 | Přečteno: 461 | Diskuse

Eva Hauserová

O stromech trochu příliš populárně

Kniha Petera Wohllebena Tajný život stromů je prý světovým bestsellerem. Pro mě bylo poněkud těžké se do ní začíst, a to pro její pouťově-vyvolavačský tón. Přitom její obsah vůbec není špatný!

23.6.2017 v 8:49 | Karma článku: 10.03 | Přečteno: 232 | Diskuse
Počet článků 55 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 701

Zubní lékař a publicista, koníčky: automobilismus (veteráni), cestování, umění, sport a jazyky

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.