Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konečně elektroauto pro každého - Microlino

15. 03. 2016 23:35:24
MICROLINO - “This is not a car”...stojí psáno velkými písmeny na podstavci, který zviditelňuje miloučkou, modrobílou kouli, na kolečkách. U mnohých se okamžitě se probudí vzpomínky na lidové vozítko BMW Isettu z let padesátých.

Formu jedoucí kabinky tenkrát převzalo od Renza Rivolty Bavorské BMW a podpořilo německou poválečnou mobilitu, jako ostatně i Messerschmitt, Kleinschnittger, Kroboth a další mikroauta.
Modrobílá pojízdná koule „na pohlazení“ sympatická, se jmenuje Microlino.

Nepochází z padesátých let, ale z letoška. Prototyp byl dokončen 2016, právě včas na Automobilový salon v Ženevě. Karoserie prototypu je vyrobena jako to bylo běžné ještě před desítkami let v dílnách karosářských mistrů Frua, Pinninfarina nebo Ghia, z hliníkového plechu, nekonečným, cíleným poklepem - tepáním - do kýžené formy.

Že jsou si podobná? Ano a to dává smysl – výborná předloha dává definitivně smysl...
Malé rozměry díky okrouhlé formě, velký prostor uvnitř a zabírá málo místa venku.
Malá zlepšení se týkají pohodlného vstupu, protože tyč řízení byla překonstruována.
Zadní kola mají větší odstup (rozchod), ten činí nově 70 cm a slibuje zvýšený jízdní komfort
– i větší kola jsou v tomto ohledu přínosem.

Dojezd elektromobilu je programován na 100 km, podle typu akumulátoru, přičemž polovina by určitě stačila. Rychlost je závislá od typu výbavy a činí 80 až 100 km/h.

Prototyp 01 nechtěně dokázal, že je odolný a houževnatý – během transportu na letišti spadl z transportéru a udělal si bouli. Samozřejmě,že je už vyžehlená, ale krom prohnutého plechu se na konstrukci vůbec nic nepoškodilo, všechny mechanické díly fungují bez závady, dveře zavírají, skla jsou nadále pevně v rámech.

Technicky se nejedná o auto, ale o quad a proto je v některých státech považován za motorku a proto stačí i řidičský průkaz na motorku. Sériová Microlina dostanou karoserii z plastu a konečná cena, včetně akumulátorů, bude 250000 korun.

Podnikatel Wim Ouboter, producent miniscooterů se pro vývoj Microlina spojil s Vysokou školou ZHAW Zürich. Sám pokládá Microlino za hommage historické Isettě. Jen doufá, že se majitelé Isetty nevrhnou na své miláčky a nebudou chtít nahradit její spalovací motor za elektomotor ;-) Podobnou situaci už známe – skútr ČZ 175, zvaný prase, má též elektrického dvojníka.

Subskripce už skončila, během několika dní byla první série pěti set Microlin vyprodána. Moje Microlino bude mít šasi č. 311. Distribuce by měla začít za rok. Sídlo firmy je na břehu Curyšského jezera v Küsnachtu.

Foto: autor a bmw-welt

Autor: Jiří Pollak | úterý 15.3.2016 23:35 | karma článku: 23.04 | přečteno: 952x

Další články blogera

Jiří Pollak

Irská republika pro zvídavé individualisty

O Irsku se píše hlavně v souvislosti se stále napjatou situací v severním Irsku a Spojeném království... V „Republice“ je ale skoro všechno jinak. Irsko je v euru, nepřemýšlí o opuštění EU, nepoužívá se míle, ale jezdí se v levo.

26.6.2017 v 7:30 | Karma článku: 27.61 | Přečteno: 830 | Diskuse

Jiří Pollak

Medellín - centrum drog a hnízdo vrahů ?

Kolumbie, Medellín - cesta za poznáním a kulturou. Medellín bylo ještě před deseti lety město s největším počtem vražd denně na světě. Dnes je klid a Medellín se rozrůstá obrovským tempem - tvrdí Dr. Petr Beránek.

14.5.2017 v 21:11 | Karma článku: 24.20 | Přečteno: 872 | Diskuse

Jiří Pollak

Škodovky a jiné křižníky na Kubánských silnicích

Dovozní embargo donutilo Kubánce pečovat o vozový park, tak jak byl a proto se tam americké bouráky z 50. a 60. let zachovaly dodneška. Jejich stav je ale značně vzdálený od výbavy původních modelů, vyjímky spočítáte na prstech.

31.3.2017 v 23:17 | Karma článku: 30.09 | Přečteno: 1357 | Diskuse

Jiří Pollak

Expresionista Ernst Ludwig Kirchner - 160 obrazů v Kunsthausu

Ernst Ludwig Kirchner byl spoluzakladatel „Brücke“ a patří mezi světoznámé avantgardisty. V Německu byl za nacizmu zařazen na listinu dekadentních umělců. Jeho díla byla stáhnuta, rozkradena a dokonce pálena.

10.2.2017 v 8:00 | Karma článku: 25.07 | Přečteno: 404 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Karel Schweitzer

Lež má krátké nohy, pane Rovenský

Asi k nikomu nemám tak zvláštní vztah jako k ekologickým aktivistům. Jsou mezi nimi totiž zajímaví lidé, kteří s nadšením bojují proti špinavostem, ale i podivní lidé, jejichž chování má blízko k manipulaci a účelové lži.

18.9.2017 v 10:53 | Karma článku: 29.40 | Přečteno: 1396 | Diskuse

Mirek Matyáš

To je on! Mého srdce šampion!

Malý elektromobil jsme do firmy zapůjčili poté, co jsme zjistili, že dojezd eGolfu je pro naše potřeby až až. Je menší, ale kupodivu nám vyhovuje lépe.

8.9.2017 v 8:53 | Karma článku: 8.15 | Přečteno: 429 | Diskuse

Ondra Kňava

Díky antioxidantům žena přišla o plíce

Zdrcující sílu antioxidantů poznala 39letá žena z Příbrami. Častá nachlazení a s tím spojená pracovní neschopnost, přiměly Jiřinu (39) k samostudiu.

7.9.2017 v 9:05 | Karma článku: 24.33 | Přečteno: 1906 | Diskuse

Mirek Matyáš

Straší, ale jede! - jaké je to s eGolfem?

Postřehy z dvouměsíční práce s eGolfem. Kam to šlo, tam elektromobilem. Kam to nešlo, tam spalovákem nebo vlakem. Bratislava elektromobilem, Praha elektromobilem, Ústí n/L elektromobilem, Maďarsko elektromobilem - a Ostrava vlakem.

6.9.2017 v 8:56 | Karma článku: 10.90 | Přečteno: 420 | Diskuse

Mirek Matyáš

Horor pro elektromobilisty - mrazivá jízda bez topení!

Dnes budu psát o tom, jak hororová může být cesta elektromobilem, který neznáte, a nemáte ho tak pořádně odzkoušený. A ještě k tomu cesta v mrazivé noci!

4.9.2017 v 9:46 | Karma článku: 34.86 | Přečteno: 5342 | Diskuse
Počet článků 55 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 715

Zubní lékař a publicista, koníčky: automobilismus (veteráni), cestování, umění, sport a jazyky



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.