Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konečně elektroauto pro každého - Microlino

15. 03. 2016 23:35:24
MICROLINO - “This is not a car”...stojí psáno velkými písmeny na podstavci, který zviditelňuje miloučkou, modrobílou kouli, na kolečkách. U mnohých se okamžitě se probudí vzpomínky na lidové vozítko BMW Isettu z let padesátých.

Formu jedoucí kabinky tenkrát převzalo od Renza Rivolty Bavorské BMW a podpořilo německou poválečnou mobilitu, jako ostatně i Messerschmitt, Kleinschnittger, Kroboth a další mikroauta.
Modrobílá pojízdná koule „na pohlazení“ sympatická, se jmenuje Microlino.

Nepochází z padesátých let, ale z letoška. Prototyp byl dokončen 2016, právě včas na Automobilový salon v Ženevě. Karoserie prototypu je vyrobena jako to bylo běžné ještě před desítkami let v dílnách karosářských mistrů Frua, Pinninfarina nebo Ghia, z hliníkového plechu, nekonečným, cíleným poklepem - tepáním - do kýžené formy.

Že jsou si podobná? Ano a to dává smysl – výborná předloha dává definitivně smysl...
Malé rozměry díky okrouhlé formě, velký prostor uvnitř a zabírá málo místa venku.
Malá zlepšení se týkají pohodlného vstupu, protože tyč řízení byla překonstruována.
Zadní kola mají větší odstup (rozchod), ten činí nově 70 cm a slibuje zvýšený jízdní komfort
– i větší kola jsou v tomto ohledu přínosem.

Dojezd elektromobilu je programován na 100 km, podle typu akumulátoru, přičemž polovina by určitě stačila. Rychlost je závislá od typu výbavy a činí 80 až 100 km/h.

Prototyp 01 nechtěně dokázal, že je odolný a houževnatý – během transportu na letišti spadl z transportéru a udělal si bouli. Samozřejmě,že je už vyžehlená, ale krom prohnutého plechu se na konstrukci vůbec nic nepoškodilo, všechny mechanické díly fungují bez závady, dveře zavírají, skla jsou nadále pevně v rámech.

Technicky se nejedná o auto, ale o quad a proto je v některých státech považován za motorku a proto stačí i řidičský průkaz na motorku. Sériová Microlina dostanou karoserii z plastu a konečná cena, včetně akumulátorů, bude 250000 korun.

Podnikatel Wim Ouboter, producent miniscooterů se pro vývoj Microlina spojil s Vysokou školou ZHAW Zürich. Sám pokládá Microlino za hommage historické Isettě. Jen doufá, že se majitelé Isetty nevrhnou na své miláčky a nebudou chtít nahradit její spalovací motor za elektomotor ;-) Podobnou situaci už známe – skútr ČZ 175, zvaný prase, má též elektrického dvojníka.

Subskripce už skončila, během několika dní byla první série pěti set Microlin vyprodána. Moje Microlino bude mít šasi č. 311. Distribuce by měla začít za rok. Sídlo firmy je na břehu Curyšského jezera v Küsnachtu.

Foto: autor a bmw-welt

Autor: Jiří Pollak | úterý 15.3.2016 23:35 | karma článku: 22.86 | přečteno: 907x

Další články blogera

Jiří Pollak

Expresionista Ernst Ludwig Kirchner - 160 obrazů v Kunsthausu

Ernst Ludwig Kirchner byl spoluzakladatel „Brücke“ a patří mezi světoznámé avantgardisty. V Německu byl za nacizmu zařazen na listinu dekadentních umělců. Jeho díla byla stáhnuta, rozkradena a dokonce pálena.

10.2.2017 v 8:00 | Karma článku: 23.02 | Přečteno: 348 | Diskuse

Jiří Pollak

Hvězda mezi fotografy, Annie Leibovitzová – vystavuje i v bývalých továrnách

Úspěchy, vyznamenání, skandály a extravangance Leibovitzové by naplnily celou knihu. Velkoformátové fotografie Leibovitzové vlastní všech 15 nejvýznamnějších muzeí na světě, od New Yorku, přes Amsterodam až po Petrohrad a Tokyo.

2.2.2017 v 10:38 | Karma článku: 24.87 | Přečteno: 436 | Diskuse

Jiří Pollak

Claude Monet Pictus - fotoreportáž z výstavy

Sofistikovaný výběr obrazů velkého malíře dělá z výstavy ve Fondation Beyeler jedinečný zážitek. Komu se už podařilo zapůjčit např. šest obrazů Charing Cross bridge, 1902 - 4, z šesti různých sbírek ?...nebo troje "Kry na Seine"?

24.1.2017 v 19:54 | Karma článku: 29.88 | Přečteno: 589 | Diskuse

Jiří Pollak

Geniální Claude Monet – v Bazileji

Fondation Beyeler shromáždila 62 děl - mezi nimi je patnáct obrazů, které jsou vystavovány jen velmi zřídka. Několik pláten ze soukromých sbírek nebylo na veřejnosti ukázano ještě nikdy - v Bazileji mají tudíž premiéru.

23.1.2017 v 10:55 | Karma článku: 23.16 | Přečteno: 503 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

... velká očekávání - AMPÉR 2017 – velká zklamání ...

Každý rok se snažím dostat na výstavu AMPÉR, která se koná na brněnském výstavišti. Dnes však z výstavy neodcházím příliš potěšen. Přemýšlím nad citátem Alexandra Popeho: „Šťasten, kdo nic neočekává, neboť nebude nikdy zklamán.“

22.3.2017 v 12:24 | Karma článku: 14.68 | Přečteno: 306 | Diskuse

Mirek Matyáš

A je to!

První článek blogu o tom, jak skvělé je jezdit elektromobilem a taky o těch dalších věcech které s tím souvisí - ale o těch se člověk dozví až tehdy, pokud začne s EV (electric vehicle/elektrické vozidlo) opravdu jezdit.

20.3.2017 v 22:30 | Karma článku: 9.97 | Přečteno: 303 | Diskuse

Miloš Babiš

Budou konečně stejné potraviny pro všechny unijní spotřebitele?

Diskuze o rozdílech potravin na českém a zejména německém trhu opět nabraly na obrátkách. Proti tomuto fenoménu totiž nebojuje pouze Česko, ale i další středoevropské státy.

17.3.2017 v 9:57 | Karma článku: 12.89 | Přečteno: 513 | Diskuse

Miloš Babiš

Zlepšují důsledné kontroly kvalitu nabízených zahraničních potravin?

Řada pochybení výrobců či prodejců v minulých letech a tlak spotřebitelů na nákup kvalitnějších potravin vedly k zintenzivnění kontrol těchto produktů ze strany státních orgánů.

15.3.2017 v 12:11 | Karma článku: 4.64 | Přečteno: 199 |

Libor Fleischhans

Instaluje Volkswagen do vozidel postižených Dieselgate nefunkční "placebo"?

Na "Spolkový úřad pro dopravu" míří nová žaloba, protože ten Volkswagenu schválil software, který v silničním provozu emituje více než trojnásobek oxidů dusíku, než je limit emisní normy EURO5. Testován byl VW Golf 1,6 TDi Variant

15.3.2017 v 10:26 | Karma článku: 8.77 | Přečteno: 375 | Diskuse
Počet článků 52 Celková karma 25.23 Průměrná čtenost 668

Zubní lékař a publicista, koníčky: automobilismus (veteráni), cestování, umění, sport a jazyky

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.