Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vážený pane Spáčile, příště, než publikujete nekvalifikované zpochybnění, ba dokonce ironické pohoršení, tak se prosím vybavte ověřenými informacemi, např. v knize Jan Tučka, znalce škodovek na slovo vzatého : 

"...dvě třetinyautomobilů Škoda 450 byly určeny na export, především do západního, ale ivýchodního Německa a řady dalších zemí. Od září 1958 prodávala Mototechna Škodu450 ve velmi omezeném počtu – celkem asi tři stovky kusů – na volném trhu za42 000 Kčs... 

a dále:  "Felicia bylav té době jediným výrobkem závodu v Kvasinách a do konce roku 1959jich tam vzniklo přes 3200. Asi 70 % z nich bylo určeno na export,především do západního Německa a do dalších západoevropských zemí. Podle článkupodnikového týdeníku Ventil z poloviny prosince 1959 však mezi zeměmi, kamv tomto roce putovaly vozy Felicia, figurovaly i Guinea, Chile, Maroko,Jihoafrická unie, Rhodesie, Angola, Kuba, Venezuela a Panama. Jen necelátisícovka jich zůstala v tuzemsku, kde je Mototechna nabízela na volnémtrhu za 42 000 Kčs."   

a konečně: "V roce 1960dosáhla výroba typu Felicia rekordní úrovně přes 4200 vozů, z nichž asidvě třetiny byly vyvezeny do zahraničí." Z knihy "Spartak, Octavia a Felicia"

Doufám pane Spáčile, že jsem mezeru ve Vašich znalostech dostatečně doplnil. Jinak máte pravdu, Felda se píše na konci s E, btw: Felicia není české jméno, takže o "prznení češtiny" nemůže být řeči

0 0
možnosti
AS

Jak může fanoušek Felicií napsat něco takového: "Škoda FeliciE byla zpočátku vyráběna hlavně na export..." ???

To auto se přece jmenuje Škoda FeliciA. Když pominu tohle prznění jména (nebo češtiny?), tak to byla zajímavá a pěkná reportáž.

0 0
možnosti
  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 925x
Zubní lékař a publicista, koníčky: automobilismus (veteráni), cestování, umění, sport a jazyky

Seznam rubrik