Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konečně elektroauto pro každého - Microlino

15. 03. 2016 23:35:24
MICROLINO - “This is not a car”...stojí psáno velkými písmeny na podstavci, který zviditelňuje miloučkou, modrobílou kouli, na kolečkách. U mnohých se okamžitě se probudí vzpomínky na lidové vozítko BMW Isettu z let padesátých.

Formu jedoucí kabinky tenkrát převzalo od Renza Rivolty Bavorské BMW a podpořilo německou poválečnou mobilitu, jako ostatně i Messerschmitt, Kleinschnittger, Kroboth a další mikroauta.
Modrobílá pojízdná koule „na pohlazení“ sympatická, se jmenuje Microlino.

Nepochází z padesátých let, ale z letoška. Prototyp byl dokončen 2016, právě včas na Automobilový salon v Ženevě. Karoserie prototypu je vyrobena jako to bylo běžné ještě před desítkami let v dílnách karosářských mistrů Frua, Pinninfarina nebo Ghia, z hliníkového plechu, nekonečným, cíleným poklepem - tepáním - do kýžené formy.

Že jsou si podobná? Ano a to dává smysl – výborná předloha dává definitivně smysl...
Malé rozměry díky okrouhlé formě, velký prostor uvnitř a zabírá málo místa venku.
Malá zlepšení se týkají pohodlného vstupu, protože tyč řízení byla překonstruována.
Zadní kola mají větší odstup (rozchod), ten činí nově 70 cm a slibuje zvýšený jízdní komfort
– i větší kola jsou v tomto ohledu přínosem.

Dojezd elektromobilu je programován na 100 km, podle typu akumulátoru, přičemž polovina by určitě stačila. Rychlost je závislá od typu výbavy a činí 80 až 100 km/h.

Prototyp 01 nechtěně dokázal, že je odolný a houževnatý – během transportu na letišti spadl z transportéru a udělal si bouli. Samozřejmě,že je už vyžehlená, ale krom prohnutého plechu se na konstrukci vůbec nic nepoškodilo, všechny mechanické díly fungují bez závady, dveře zavírají, skla jsou nadále pevně v rámech.

Technicky se nejedná o auto, ale o quad a proto je v některých státech považován za motorku a proto stačí i řidičský průkaz na motorku. Sériová Microlina dostanou karoserii z plastu a konečná cena, včetně akumulátorů, bude 250000 korun.

Podnikatel Wim Ouboter, producent miniscooterů se pro vývoj Microlina spojil s Vysokou školou ZHAW Zürich. Sám pokládá Microlino za hommage historické Isettě. Jen doufá, že se majitelé Isetty nevrhnou na své miláčky a nebudou chtít nahradit její spalovací motor za elektomotor ;-) Podobnou situaci už známe – skútr ČZ 175, zvaný prase, má též elektrického dvojníka.

Subskripce už skončila, během několika dní byla první série pěti set Microlin vyprodána. Moje Microlino bude mít šasi č. 311. Distribuce by měla začít za rok. Sídlo firmy je na břehu Curyšského jezera v Küsnachtu.

Foto: autor a bmw-welt

Hlasujte ve finále Blogera roku

Autor: Dr.med.dent. Jiří W. Pollak, sc. | úterý 15.3.2016 23:35 | karma článku: 23.70 | přečteno: 1086x


Další články blogera

Dr.med.dent. Jiří W. Pollak, sc.

Kousek jižní Francie – Arles, Avignon, Nîmes etc. pro začátečníky

V trojúhelníku mezi Montpellier, Orange a Marseille leží krásná a na historické památky bohatá krajina. Již jeden týden stačí, obsáhnout ty nejzajímavější.

26.10.2017 v 18:13 | Karma článku: 25.35 | Přečteno: 1030 | Diskuse

Dr.med.dent. Jiří W. Pollak, sc.

Irská republika pro zvídavé individualisty

O Irsku se píše hlavně v souvislosti se stále napjatou situací v severním Irsku a Spojeném království... V „Republice“ je ale skoro všechno jinak. Irsko je v euru, nepřemýšlí o opuštění EU, nepoužívá se míle, ale jezdí se v levo.

26.6.2017 v 7:30 | Karma článku: 29.23 | Přečteno: 895 | Diskuse

Dr.med.dent. Jiří W. Pollak, sc.

Medellín - centrum drog a hnízdo vrahů ?

Kolumbie, Medellín - cesta za poznáním a kulturou. Medellín bylo ještě před deseti lety město s největším počtem vražd denně na světě. Dnes je klid a Medellín se rozrůstá obrovským tempem - tvrdí Dr. Petr Beránek.

14.5.2017 v 21:11 | Karma článku: 25.07 | Přečteno: 954 | Diskuse

Dr.med.dent. Jiří W. Pollak, sc.

Škodovky a jiné křižníky na Kubánských silnicích

Dovozní embargo donutilo Kubánce pečovat o vozový park, tak jak byl a proto se tam americké bouráky z 50. a 60. let zachovaly dodneška. Jejich stav je ale značně vzdálený od výbavy původních modelů, vyjímky spočítáte na prstech.

31.3.2017 v 23:17 | Karma článku: 30.27 | Přečteno: 1418 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Dana Emingerová

Deepak Chopra:revoluční přístup ke zdraví

Jako je MUDr. Jan Hnízdil v našich vodách kontroverzním lékařem, který boří tabu svým pojetím celostní medicíny a zároveň vzbuzuje nevoli mnoha "klasických" doktorů, je Deepak Chopra takovou osobností v celosvětovém měřítku.

20.4.2018 v 10:17 | Karma článku: 13.62 | Přečteno: 432 | Diskuse

Milan Smrž

Zemní plyn je problém a nikoliv klimatické řešení

Nemilé překvápko. Ač má zemní plyn při spalování ve srovnání s jinými fosilními nosiči menší emise oxidu uhličitého, jeho celkový přínos ke skleníkovému jevu je mnohem větší než při spalování uhlí.

16.4.2018 v 9:45 | Karma článku: 16.26 | Přečteno: 665 | Diskuse

Stisk Studentský deník

V Lačnově rozkvetly tisíce vzácných šafránů

Šafrán bělokvětý je přísně chráněnou rostlinou, která pochází z jižní Evropy. V České republice se vyskytuje jen zřídka. Největší lokalitou jeho výskytu je malá vesnice Lačnov ve Zlínském kraji.

12.4.2018 v 21:21 | Karma článku: 11.14 | Přečteno: 380 | Diskuse

Richard Peterka

„Zelená energetika“ je jako Potěmkinova vesnice

Přístup k energetice je na počátku 21. století úplně bláznivý. Ne proto, že jsou obnovitelné zdroje stále populárnější. To v žádném případě.

12.4.2018 v 10:42 | Karma článku: 25.70 | Přečteno: 572 | Diskuse

Vlasta Fišrová

Vyprávění stopařky vlků v Krušných horách

Štěpánka si říká Krušnoholka. Její dobrodružné putování světem spojené se zálibou v paraglidingu, práce lyžařské instruktorky a chov husky jí dovedlo až k práci stopařky vlků. Svou roli v tom hrál i vlčák, který se ztratil v lese.

11.4.2018 v 2:13 | Karma článku: 21.80 | Přečteno: 747 | Diskuse
Počet článků 56 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 748

Zubní lékař a publicista, koníčky: automobilismus (veteráni), cestování, umění, sport a jazyky





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.