Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konečně elektroauto pro každého - Microlino

15. 03. 2016 23:35:24
MICROLINO - “This is not a car”...stojí psáno velkými písmeny na podstavci, který zviditelňuje miloučkou, modrobílou kouli, na kolečkách. U mnohých se okamžitě se probudí vzpomínky na lidové vozítko BMW Isettu z let padesátých.

Formu jedoucí kabinky tenkrát převzalo od Renza Rivolty Bavorské BMW a podpořilo německou poválečnou mobilitu, jako ostatně i Messerschmitt, Kleinschnittger, Kroboth a další mikroauta.
Modrobílá pojízdná koule „na pohlazení“ sympatická, se jmenuje Microlino.

Nepochází z padesátých let, ale z letoška. Prototyp byl dokončen 2016, právě včas na Automobilový salon v Ženevě. Karoserie prototypu je vyrobena jako to bylo běžné ještě před desítkami let v dílnách karosářských mistrů Frua, Pinninfarina nebo Ghia, z hliníkového plechu, nekonečným, cíleným poklepem - tepáním - do kýžené formy.

Že jsou si podobná? Ano a to dává smysl – výborná předloha dává definitivně smysl...
Malé rozměry díky okrouhlé formě, velký prostor uvnitř a zabírá málo místa venku.
Malá zlepšení se týkají pohodlného vstupu, protože tyč řízení byla překonstruována.
Zadní kola mají větší odstup (rozchod), ten činí nově 70 cm a slibuje zvýšený jízdní komfort
– i větší kola jsou v tomto ohledu přínosem.

Dojezd elektromobilu je programován na 100 km, podle typu akumulátoru, přičemž polovina by určitě stačila. Rychlost je závislá od typu výbavy a činí 80 až 100 km/h.

Prototyp 01 nechtěně dokázal, že je odolný a houževnatý – během transportu na letišti spadl z transportéru a udělal si bouli. Samozřejmě,že je už vyžehlená, ale krom prohnutého plechu se na konstrukci vůbec nic nepoškodilo, všechny mechanické díly fungují bez závady, dveře zavírají, skla jsou nadále pevně v rámech.

Technicky se nejedná o auto, ale o quad a proto je v některých státech považován za motorku a proto stačí i řidičský průkaz na motorku. Sériová Microlina dostanou karoserii z plastu a konečná cena, včetně akumulátorů, bude 250000 korun.

Podnikatel Wim Ouboter, producent miniscooterů se pro vývoj Microlina spojil s Vysokou školou ZHAW Zürich. Sám pokládá Microlino za hommage historické Isettě. Jen doufá, že se majitelé Isetty nevrhnou na své miláčky a nebudou chtít nahradit její spalovací motor za elektomotor ;-) Podobnou situaci už známe – skútr ČZ 175, zvaný prase, má též elektrického dvojníka.

Subskripce už skončila, během několika dní byla první série pěti set Microlin vyprodána. Moje Microlino bude mít šasi č. 311. Distribuce by měla začít za rok. Sídlo firmy je na břehu Curyšského jezera v Küsnachtu.

Foto: autor a bmw-welt

Autor: Dr.med.dent. Jiří W. Pollak, sc. | úterý 15.3.2016 23:35 | karma článku: 23.04 | přečteno: 957x

Další články blogera

Dr.med.dent. Jiří W. Pollak, sc.

Kousek jižní Francie – Arles, Avignon, Nîmes etc. pro začátečníky

V trojúhelníku mezi Montpellier, Orange a Marseille leží krásná a na historické památky bohatá krajina. Již jeden týden stačí, obsáhnout ty nejzajímavější.

26.10.2017 v 18:13 | Karma článku: 25.04 | Přečteno: 886 | Diskuse

Dr.med.dent. Jiří W. Pollak, sc.

Irská republika pro zvídavé individualisty

O Irsku se píše hlavně v souvislosti se stále napjatou situací v severním Irsku a Spojeném království... V „Republice“ je ale skoro všechno jinak. Irsko je v euru, nepřemýšlí o opuštění EU, nepoužívá se míle, ale jezdí se v levo.

26.6.2017 v 7:30 | Karma článku: 28.36 | Přečteno: 866 | Diskuse

Dr.med.dent. Jiří W. Pollak, sc.

Medellín - centrum drog a hnízdo vrahů ?

Kolumbie, Medellín - cesta za poznáním a kulturou. Medellín bylo ještě před deseti lety město s největším počtem vražd denně na světě. Dnes je klid a Medellín se rozrůstá obrovským tempem - tvrdí Dr. Petr Beránek.

14.5.2017 v 21:11 | Karma článku: 24.63 | Přečteno: 925 | Diskuse

Dr.med.dent. Jiří W. Pollak, sc.

Škodovky a jiné křižníky na Kubánských silnicích

Dovozní embargo donutilo Kubánce pečovat o vozový park, tak jak byl a proto se tam americké bouráky z 50. a 60. let zachovaly dodneška. Jejich stav je ale značně vzdálený od výbavy původních modelů, vyjímky spočítáte na prstech.

31.3.2017 v 23:17 | Karma článku: 30.27 | Přečteno: 1399 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Ilja Hynek

Drsný příběh jedné šťastné rodiny

Je krásný nedělní jarní den, roku 2018. Blíží se devátá hodina ranní a je ticho. Podezřelé ticho. Zvláště, pokud jste rodina s třemi malými dětmi bydlící na kraji obce ve velkém domě se zahradou.

18.11.2017 v 17:29 | Karma článku: 7.34 | Přečteno: 404 | Diskuse

Milan Smrž

Paralely zániku

Má něco společného vývoj pohledu na ohrožení naší civilizace globálním oteplováním a fáze, kterými se mění postoj vážně ohroženého člověka k jeho vlastní nemoci? Možná překvapivě mnoho.

15.11.2017 v 13:00 | Karma článku: 6.95 | Přečteno: 262 | Diskuse

Mirek Matyáš

Norsko hrozný, Malajsie naprosto strašný, u nás je to naštěstí oukej.

Spoustu zaručených pravd a informací slýchám při diskuzích na téma energetické úspory. Opravdu se ten svět kvůli elektromobilům zbláznil?

13.11.2017 v 8:48 | Karma článku: 13.96 | Přečteno: 1427 | Diskuse

Jaroslav Trnovec

Elektřina jako náhrada spalovacích motorů? Zatím jen snění ekofantastů.

O elektřině se dnes všude mluví jako o pohonu budoucnosti, spalovací motory jsou prý mrtvé a životní prostředí prostě potřebuje, abychom jezdili na nějaký ekologický pohon.

10.11.2017 v 8:00 | Karma článku: 33.96 | Přečteno: 850 | Diskuse

Petr Ovčáček

Zelení aktivisté chtějí titul šampiona doslova za každou cenu

Zpráva z tisku: Německá strana Zelených požadovala, aby v Německu okamžitě skončilo 20 uhelných elektráren, které nejvíc znečišťují životní prostředí. A do roku 2030 se pak úplně rozloučit s produkcí elektřiny nebo tepla z uhlí.

8.11.2017 v 14:10 | Karma článku: 33.44 | Přečteno: 928 | Diskuse
Počet článků 56 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 725

Zubní lékař a publicista, koníčky: automobilismus (veteráni), cestování, umění, sport a jazyky



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.